Travel | Stedentripje naar Parijs

by - 13:31

Hallo, ken je me nog? Het is even geleden dat ik iets geschreven heb op Lifestyle Lieke. Maar die periodes heb ik vaker, toch mis ik het bloggen en heb ik besloten om geen vaste dagen te bloggen maar gewoon minimaal 1 post per week online te zetten. Daarmee trap ik af met mijn steden tripje naar Parijs!

Mijn god, wat stond dit tripje al lang gepland. Het was een verjaardagscadeautje voor mij van mijn beste vriendin Quinty. We hadden er ontzettend veel zin in! S' ochtends zouden  wij om half 6 opgehaald worden bij een locatie in de buurt, helaas werd dit door omstandigheden half 7 waardoor wij een uur hebben gewacht. In Eindhoven switchte wij van bus, gelukkig waren onze stoelen gereserveerd waardoor we mooi boven vooraan in de bus zaten.

Dag 1

De rit was prima te doen, we hadden airco en dat was nodig met die temperaturen. Ik heb geslapen en films gekeken in de bus. Om 1 uur kwamen we aan in Parijs, samen met Quinty zijn we meteen op pad gegaan richting de Eiffeltoren. Wij houden er van om mooie foto's te maken, dus veel bekijken en veel foto's maken was dan ook het doel van deze vakantie.

Vanaf de Eiffeltoren hebben we een metro gepakt richting het Louvre en Palaise Royal. Beide echt prachtige locaties die je niet mag missen tijdens je tripje naar Parijs. Nadat we deze bezienswaardigheden hadden bezocht hebben we snel iets gegeten en zijn we terug gegaan naar de bus. We sloten de dag af met een bustour door Parijs, onze bus chauffeur kon veel vertellen wat de tour daarom ook veel leuker maakte!

Tijdens de busrit hadden we contact gemaakt met wat mensen die voor en naast ons zaten, hartstikke gezellig dus! Eenmaal aangekomen in het hotel zijn we daarom ook gezellig een drankje gaan doen met zijn allen.

Dag 2

S' ochtends moesten we om 10 uur in de bus zitten, van tevoren hebben we nog lekker ontbeten in het hotel. Een deel van de bus ging naar het centrum van Parijs en het andere deel, waaronder wij, zijn naar Disney gegaan! Oh zo leuk, ik had er echt enorm veel zin in.

Het was wederom een bloedhete dag maar gelukkig zijn de meeste wachtrijen overdekt en stond er een airco aan bij de binnen attracties. We hebben ons bij binnenkomst langs de menigte die naar een van de streetparades stonden te kijken gewurmd. Vanuit daar zijn we meteen naar It's a small World gelopen, dit is echt mijn favoriete attractie! Zo zijn we die dag ook nog naar het Spookhuis, Pirates of the Carribean, Inidiana Jones achtbaan en het Alice in Wonderland doolhof geweest.

Oh wat hou ik van Disney! Ik had er nog langer en meer dagen rond willen lopen, maar om 8 uur moesten wij weer terug zijn bij de bus. We hebben toen het andere deel van de groep op gehaald en zijn daarna terug naar het hotel gereden. Eenmaal bij het hotel aangekomen was ik gesloopt, na een lekkere douche voelde ik mij weer fit en zijn we weer het terras op gedoken!

Dag 3

De laatste dag was alweer aangebroken! Ook meteen de meest warme dag van ons tripje. We moesten s' ochtends onze spullen inpakken en na het ontbijt alles weer opbergen in de bus. De laatste dag gingen wij naar de Sacre Coeur! We zijn met het gezellige groepje op pad gegaan en wat hebben we gelachen. Met 45 graden, ja je leest het goed, zijn we de trappen op gegaan. Wat een uitdaging maar het uitzicht was prachtig.

Eenmaal boven zijn we de kerk zelf in geweest, gewoon puur om even af te koelen. En wat was het fijn! Daarbij hebben we ook nog eens een prachtige kerk gezien, want wauw, die beschilderingen op het plafond zijn echt heel mooi!

Na onze beklimming maakte we weer een weg terug van de trappen af . Onderweg zijn we bij een Ierse pub gestopt om even lekker een drankje te doen, want met die warmte moeten we genoeg drinken. Ook aten we een lekker broodje. Eenmaal beneden hebben we nog wat leuke souvenirs gekocht, daar heb je er echt zat en kun je lekker rondsnuffelen. Om 3 uur moesten we weer in de bus zitten om terug te gaan naar Nederland. Onderweg hebben we nog gezellig met zijn allen wat gegeten en in Eindhoven namen we afscheid van elkaar.

Ik heb echt een leuk stedentripje gehad, ik ben weer eens naar Disney geweest in jaren. Ik heb alle prachtige plekjes van Parijs weer kunnen bezoeken, ik heb het enorm leuk gehad met mijn beste vriendinnetje en ik heb nieuwe mensen ontmoet die onze vakantie net wat leuker maakte.