Travel | Mijn reis naar de States - New York

by - 07:00

Ik hoor je al denken; 'waarom stonden er afgelopen week geen blogposts online op Lifestyle Lieke'. Nou ik zat lekker met mijn billen in Amerika! Opeens ging het allemaal zo snel voor mijn vakantie dat het inplannen van blogposts even niet bovenaan mijn lijstje stond. Maar natuurlijk heb ik wel een geweldig vakantie verhaal voor jullie.

Ik ben in totaal één week weg geweest waarvan ik het weekend in New York doorgebracht heb en de rest van de week in Boston. Tijdens het typen van deze post kwam ik erachter dat het toch erg lang was om dit in een blogpost te stoppen inclusief shoplog. Dus ik deel het op in 3 delen!

Vrijdag 11 januari

Om 2 uur s' nachts zaten we in de auto naar Brussel. De vliegtickets waren €100,- goedkoper, dus een ritje van een halfuur extra vergeleken met Schiphol hadden we er wel voor over. Na een uur aan onze koffie gelurkt te hebben bij Starbucks, mochten we de bagage inchecken. Meteen zijn we doorgegaan naar de douane, waar we zo doorheen kwamen.

Om kwart over 6 zaten we eindelijk in het vliegtuig om richting onze overstap Amsterdam te gaan. Ja dat slaat dus helemaal nergens op maar we doen het voor die €100,-. In Amsterdam hebben we de Mac geplunderd want om 7 uur s' ochtends hadden we echt wel honger. Niet veel later stapte we het vliegtuig weer in om dan eindelijk richting JFK airport te gaan, of te wel New York!

Helemaal gaar landde we daar om 12 uur s' middags. Ik durf niet in het vliegtuig naar de wc te gaan, dus in die 8 uur durende vlucht ben ik één keer naar de wc geweest. Dus uit het vliegtuig zijn we de wc's in gerend en hebben we ons meteen opgefrist! We hebben daarna nog lekker een uur in de rij gestaan voor de Border Secuirity, Yaas.

Uiteindelijk zijn we rond 2 uur richting Pennsylvania station gegaan om daar ons vriendinnetje Iris te meeten. Zo blij om haar weer te zien! Na een intense knuffel sessie zijn we met de subway en bus naar onze airbnb gegaan. Jezus wat was dit een gedoe met een mega zware grote rode koffer. Eenmaal aangekomen in de bnb hebben we even rustig aan gelegen op bed en een fijne douche genomen. Eind van de middag zijn we naar Times Square gegaan naar de TKTS ticket booth om een kaartje te scoren voor een Broadway musical die avond. Voor $85,- zaten we eerste rang.

Natuurlijk keken wij onze ogen uit op Times Square, zo groot en zo mooi! Inmiddels kregen we ook al honger en zijn we gaan eten bij Applebee's, oh dit was heerlijk! We hadden een mooi uitzicht op Times Square en hebben gezellig bijgekletst. Na het avondeten zijn we richting het theater gegaan voor de Broadway musical Kinky Boots, waar we eerder die avond tickets voor gekocht hadden.

Dit was zo geweldig echt wauw! Ik had een enorme jetlag en zoveel moeite met wakker blijven letterlijk vielen mijn ogen dicht en kon mijn hoofd niet recht houden. Maar met eten en drinken er bij lukte het wel om wakker te blijven tijdens de show. Het was zo geweldig en hilarisch om mee te maken! Na de show waren we enorm blij dat we naar bed konden want we waren echt gesloopt.

Zaterdag 12 januari

Voorafgaand aan onze reis hadden we al kaartjes besteld voor het 9/11 museum. We hebben redelijk uit kunnen slapen en waren fit om weer op pad te gaan. We hebben lekker ontbeten bij een local tentje en zijn daarna doorgegaan naar het museum. We konden zo doorlopen en stonden al snel binnen. Heel indrukwekkend om hier rond te lopen, ik heb 3 á 4 uur lang met een drukkend en emotioneel gevoel rond gelopen. Het was allemaal zo heftig en mijn sixth sense sloeg ook een beetje op hol daar binnen.

Na het museum hebben we nog rond het monument bij ground zero gelopen, ook dit was indrukwekkend maar ook prachtig! Na deze indrukwekkende ervaring zijn we richting Brooklyn Bridge gelopen, dit was ongeveer 10 minuten lopen en scheelde ons weer een ritje met de Subway. Het stuk dat je de brug echt oploopt is zwaar maar daarna geniet je van het uitzicht! Daarbij kun je mega mooie foto's maken op de brug dus het was het zeker waard. We zijn heel de brug afgelopen en hebben daarna bij Shake Shag een Rootbeer gedronken.

Omdat we de brug niet weer over wilde lopen zijn we op de ferry gestapt weer terug naar de overkant. Een boottochtje en een aantal subways verder en we waren weer thuis. We hebben een powenappie gedaan those where so special en daarna hebben we ons klaargemaakt voor de avond. We zijn uiteten geweest bij Ellen's Stardust Diner. Hier kan je lekker eten en het personeel dat je drankje en eten brengt zingt ook nog eens! Het is zo leuk om op die manier ge-entertainend te worden tijdens het eten. We hebben letterlijk 4 uur daar gezeten en zijn toen uiteindelijk naar een rooftopbar geweest. Ohmygawd dit uitzicht was zo geweldig, en de ultieme ervaring van uitgaan in New York hebben we ook meegemaakt.

Zondag 13 januari

We sliepen redelijk uit en zijn daarna richting Rockefeller center gegaan. Dit was al erg gaaf en mooi om te zien. We hebben tickets gekocht en zijn toen naar The Top of the Rock gegaan. Het hoogste en mooiste uitkijk punt over heel New York. Wauw ik heb mijn ogen uitgekeken daar want het was zo indrukwekkend mooi! Alles was te zien en het was zo enorm gaaf.

Na The top of the Rock zijn we richting Central park gelopen, een wandeling door dit park mag natuurlijk niet missen. MAAR we zagen ineens paard en wagen voor het park staan, wij als echte toeristen erop afgestapt om te vragen wat de kosten zijn voor zo'n ritje. Dit bleek allemaal mee te vallen dus we zijn extra special in de koets gestapt en hebben zo een leuk en mooi ritje door Central park gemaakt. Daarbij maakte onze chauffeur ook nog eens heel veel foto's van ons onderweg.

We hebben uiteindelijk natuurlijk niet heel het park gezien maar wel een mooi en groot gedeelte. We zijn daarom ook niet langer in Central park gebleven maar de andere kant op gewandeld richting Grand Central Station. Ook dit is een gave ervaring om eens naartoe te gaan, zoveel films spelen zich hier af! Het was enorm druk maar oh zo mooi daar binnen. Nadat we ook Central Station bekeken hadden zijn we terug gegaan richting huis, we moesten nog inpakken maar ook nog naar de opstapplek van de bus. Om 5 uur gingen we namelijk naar Boston met de bus!

New York was geweldig en ik heb echt genoten van deze geweldige ervaring, ik ga graag en snel nog een keertje terug! Dit was nog maar deel 1 van mijn vakantie. Donderdag lees je meer over het vervolg van de vakantie in Boston en zaterdag mijn shoplog!