Travel | Mijn reis naar de States - Boston

by - 07:00

Ik hoor je al denken; 'waarom stonden er afgelopen week geen blogposts online op Lifestyle Lieke'. Nou ik zat lekker met mijn billen in Amerika! Opeens ging het allemaal zo snel voor mijn vakantie dat het inplannen van blogposts even niet bovenaan mijn lijstje stond. Maar natuurlijk heb ik wel een geweldig vakantie verhaal voor jullie.

Ik ben in totaal één week weg geweest waarvan ik het weekend in New York doorgebracht heb en de rest van de week in Boston. Tijdens het typen van deze post kwam ik erachter dat het toch erg lang was om dit in een blogpost te stoppen inclusief shoplog. Dus ik deel het op in 3 delen!

Hier kun je mijn blog lezen over mijn weekend in New york. Vandaag lees je meer over mijn vakantie in Boston.

Maandag 14 januari

We waren echt gesloopt van ons weekend New York, we hebben zoveel mogelijk in een korte tijd proberen te doen. We hadden dus maandag op de planning staan om lekker niets te doen dan alleen boodschappen. Dit liep nogal uit de hand.. Iris had ons verteld dat je bij de TJ Maxx leuke merkkleding en make-up kon kopen voor veel minder geld. Ons plan was eigenlijk om naar Target te gaan en boodschappen te doen maar toen ineens zagen we de TJ Maxx en de Marshalls, beide winkels zijn soortgelijk.

We hebben die middag dus op ons gemak maar ook gewoon gezellig geshopt. En natuurlijk ook gewoon boodschappen gedaan. We hebben een taxi naar ons appartement moeten bestellen want we hadden zoveel tassen mee dat we het niet konden tillen. We zijn daarna op de bank gaan liggen en hebben een powernap gedaan en tv gekeken. S' avonds hebben we pizza gehaald en zijn gewoon optijd naar bed gegaan.

Dinsdag 15 januari

Van een vriendin hadden we een aantal leuke tips gekregen voor dingen die we konden doen in Boston, waaronder de freedom trial lopen. Dit leek ons een leuk idee en hadden ons er op ingesteld deze te gaan lopen. We moesten namelijk alleen maar een rood pad door de stad volgen. Na een koffie bij Starbucks zijn we met volle moed begonnen aan de trail. Het was heel interessant, hebben onderweg nog ergens een bagel gegeten als lunch. Na 3 bijna 4 uur gelopen te hebben kwamen we erachter dat we nog maar op de helft waren. DE HELFT!

We hebben besloten om terug te lopen richting het centrum en zijn daar gewoon lekker gaan shoppen! In New York hebben we niet geshopt omdat we natuurlijk heel veel wilde zien daar. Dit hebben we in Boston mooi ingehaald. We zijn bij de Sephora, TJ Maxx, Marshalls, Primark en Victoria Secret geweest.

S' avonds hebben we mac 'n cheese gemaakt en hebben we lekker op de bank MTV gekeken. Later op de avond hebben we een fles wijn open getrokken en wat te eten neergezet en hebben we lekker geborreld.

Woensdag 16 januari

We stonden al vroeg op om onszelf klaar te maken. We hadden namelijk met Iris afgesproken om een dagje langs te komen. Zij woont aan de andere kant van Boston dus we hebben een ritje van ongeveer een uur gemaakt naar Needham. Iris werkt als Au pair bij een heel leuk gezin, en na ons weekend in New York wilde we nog een dagje samen zijn voordat we haar een halfjaar niet zouden zien.

We zijn eerst naar haar gezin gereden om die te ontmoeten en ook een tour door het huis te krijgen. Wauw dat huis was echt mega groot. De kelder alleen al is de grootte van mijn huis! Anyway het gezin is heel lief en gaf ons zelfs nog een aantal tips wat te doen in Boston. Nadat we wat gedronken hadden zijn we naar de TJ Maxx en Marshalls gegaan om wederom, jawel, te shoppen! We hadden natuurlijk nog niet genoeg.. Bij elke winkelketen van TJ Maxx en Marshalls verkopen ze ook weer andere spullen.

Na onze shopsessie zijn we naar The Cheescake Factory geweest. We hebben daar eerst heel lekker geluncht en hebben daarna nog een punt cheesecake meegenomen. Ik at voor lunch hele lekkere fish & chips en nam de White chocolate caramel macadamia nut cheesecake mee naar huis. Na onze lunch zijn we weer op de trein gestapt richting onze bnb. S' avonds hebben we lekker geborreld en MTV zitten kijken op de bank. Heerlijk van die rustige vakantie avondjes.

Donderdag 17 januari

Donderdag hebben we eerst lekker uitgeslapen, we hadden het nodig! Na een uitgebreid ontbijtje zijn we om 11 uur in de trein gestapt richting Harvard. De meest bekende universiteit lag op 10 minuten afstand met de trein, van ons vandaan. We zijn door Harvard Yard, Harvard University en Harvard Square gelopen. Het was leuk om eens te doen maar we vonden het erg tegenvallen met wat we verwacht hadden. Nadat we wat foto's gemaakt hadden zijn we richting Boston centrum gegaan.

In het centrum zijn we door Beacon Hill gelopen, een heel ouderwets maar rijke buurt. Het is zo mooi om te zien en ik denk dat het er in de lente en zomer nog veel mooier uit ziet. We hebben nog ergens thee gedronken omdat het verschrikkelijk koud was. Een leuk schattig tentje. Nadat we weer een beetje opgewarmd waren zijn we doorgelopen naar het centrum waar we door The Public Gardens en China town gewandeld zijn.

We hebben nog een beetje geshopt en een aantal kleine boodschapjes gedaan voor de laatste avond. Bij de Mac hebben we geluncht want alle andere tentjes waren druk, niet naar ons zin of te ver lopen. Maar OH MY GAWD, de Mac is verdomd goedkoop in Amerika! Ik betaal $1 voor een McChicken, $1!! Dat is nog geen €0,90 hier. Dus na onze goedkope lunch zijn we naar huis gegaan en hebben we lekker een powenappie gedaan. We sloten onze dag af net zoals de andere avonden, lekker borrelen voor de tv.

Vrijdag was geen spannende dag en is dus ook geen apart kopje waard in deze post. We hebben uitgeslapen, ons klaar gemaakt, de koffers ingepakt en zijn toen richting het vliegveld gegaan. Mijn vakantie in New York & Boston was echt top. Ik heb nieuwe dingen geleerd, gezien en meegemaakt en ben ontzettend blij dat ik deze reis gemaakt heb.