Travel | Mijn weekend in Venetië + Shoplog

by - 07:00

Afgelopen weekend zat ik lekker in Venetië, dit reisje stond al een aantal maanden gepland en ik keek er enorm naar uit. Samen met twee vriendinnen heb ik genoten van het lekkere eten, de gezelligheid, het shoppen en gewoon Venetië.

Zaterdag 24 november

Zaterdag vertrokken we al vroeg naar Schiphol, om 5 uur zat ik samen met mijn beste vriend Lars in de auto om Anke en Renee thuis op te halen. We waren allemaal erg moe dus het was een stille auto rit. Eenmaal aangekomen op Schiphol hebben we bij La place ontbeten. Om 8 uur gingen we al richting de douane, we waren er redelijk snel doorheen waardoor we dus lekker nog even wat winkeltjes afgestruind zijn. Om 9 uur gingen we richting de gate, we hadden namelijk wel verwacht dat we bijna zouden boarden aangezien we om 5 over half 10 zouden vliegen. Helaas hebben wij nog 2 uur in de gate moeten wachten omdat we vertraging hadden.

Om 1 uur landde we in Italië, we hadden alleen handbagage dus konden zo door naar onze transfer. Allemaal hadden we honger en in toen we ingecheckt waren het hotel en onze koffers achtergelaten hadden zijn we richting een winkelcentrum gegaan in Mestre, het dorpje waar wij zaten. Veel lunchmogelijkheden waren er niet dus we zijn naar de McDonald's gegaan. Na de lunch zijn we naar de supermarkt geweest voor ontbijt, drinken en wat lekkere dingen.

Eenmaal terug in ons hotel zijn we lekker gaan slapen, allemaal hadden we een korte nacht en waren we kapot van de reis. Om 7 uur zijn we ons klaar gaan maken en hebben we de bus gepakt naar het centrum van Mestre. Hier hebben we ergens lekker kunnen eten. Het plan was om nog opstap te gaan of een drankje te doen op het terras, maar na een uur te hebben rondgelopen hebben we de laatste bus teruggepakt en zijn we om 12 uur lekker gaan slapen.

Zondag 25 november

Zondag ochtend ging de wekker om 9 uur, om 10 uur pakte we de bus naar Venetië. We begonnen de dag daar met een lekkere cappuccino to go en zijn toen Venetië ingelopen. Ik was nog nooit in Italië geweest en ik vond het echt prachtig. Het water was echt enorm blauw, en alles zag er zo leuk en mooi uit. Ik keek echt mijn ogen uit daar!

Nadat we een stuk gelopen hadden door Venetië besloten we om ergens lekker te gaan lunchen. Na de lunch zijn we gaan winkelen en naar het San Marco plein geweest. Het was slecht weer, het drupte af en toe maar en kwamen soms ook flinke buien uit de lucht vallen. We zijn tussendoor ergens een drankje gaan doen om op te drogen, koud was het namelijk niet. Daarna hebben we ergens lekker een ijsje gegeten, dit kan natuurlijk niet missen in Italië. En jawel daarna zijn we gaan varen in een gondel. Dit was zo mooi en zo gaaf omg, wauw! Na onze gondeltocht waren we al erg moe en zijn we nog een paar winkeltjes afgegaan en hebben daarna om op te drogen van de regen ergens koffie gedronken.

Inmiddels was het al bijna 6 uur en we hadden honger. Bij een tentje wat er redelijk leuk uit zag zijn we pasta gaan eten, en het was heerlijk! Na het eten hebben we de bus terug gepakt naar ons hotel en hebben we een wijn en spelletjes avond gehouden.

Maandag 24 november

We stonden om 9 uur op om ons klaar te maken voor de vlucht terug naar Nederland. Om half 11 werden we opgehaald bij ons hotel. Op het vliegveld hebben we nog ontbeten en zijn daarna eigenlijk meteen naar de gate gegaan. We hebben nog rondgelopen op het vliegveld en wat eten ingeslagen en uiteindelijk mochten we al boarden.

Het stedentripje was echt heel leuk, ik heb het super gezellig gehad met mijn vriendinnen. We hebben gelachen, mooie dingen bezocht, leuke dingen gedaan en heerlijk gegeten. Ik ga graag nog eens terug naar Italië

Shoplog

Ik heb niet heel veel geshopt, ik gaf mijn geld liever uit aan gezellig een drankje doen, het lekkere eten of de gondel mijn god rip uit mijn lijf. Maar ik kon het niet laten om de Sephora over te slaan! Bij de Sephora heb ik een lipstick van de Sephora Lipstories gekocht in nummer 27 Hong Kong by Night. Een prachtige rode lipstick met een lichte glitter er in, love it. Daarbij kocht ik ook nog het Tickle Peach palette van Too Faced en het Dr, Jart+ Shake & Shot rubber mask.

De Lush had zoals gewoonlijk weer een uitnodigende geur waardoor we hier niet voorbij konden lopen. Ik wilde graag een bruisbal hebben omdat dit alweer lang geleden was, de verkoopster wees mij toen op de Bath Bomb Godess, een nieuwe limited edition. Uit de kerstcollectie kocht ik het Rudolph jelly mask.

Bij een souvenir winkeltje gingen we opzoek naar spelletjes om te spelen die avond, ik kocht daar een stok kaarten en Uno dit spel kostte daar maar €1,80! Ook zag ik daar de welbekende folie ballonnen hangen, aangezien ik in december 22 word nam ik deze ook mee.

Als laatste scoorde ik nog twee makeuppies in een leuk kledingwinkeltje. Van het merk Shakra kocht ik een mega schattige blush, ik ken het merk niet dus het leek mij daarbij ook leuk om het eens uit te proberen. En van Makeup Revolution kocht ik het Lipkit Noble, een mooie nude kleur.

Waar wil jij graag een review van zien?