26-06-17

Persoonlijk | Vakantielog Bonaire 2017

In mijn laatste blogpost liet ik weten dat ik er even tussen uit ging op vakantie naar Bonaire! Inmiddels ben ik weer terug en heb ik een fantastische vakantie achter de rug waar ik enorm van genoten heb. Vandaag neem ik jullie mee op een terugblik naar mijn vakantie.

Maandag 12 juni
De dag van vertrek, om 7 uur s' ochtends reden we vanuit huis aan richting Schiphol. Onderweg hebben we nog ergens ontbeten en uiteindelijk waren we om 9 uur op Schiphol. Omdat het een internationale vlucht is moesten we 3 uur van te voren aanwezig zijn. De koffers inchecken en door de douane heen ging vloeiend en we zaten zo in 'niemands land'. Eventjes geshopt en geluncht en toen was het alweer tijd om te gaan boarden. Het was een vlucht van 12 uur met tussenstop in Aruba. Onderweg werd je volgepropt met eten en drinken en kon je genieten van series, films en games. Om 7 uur landde we in Bonaire. We werden naar ons huisje gebracht, hebben onze koffers uitgepakt en zijn daarna meteen gaan slapen. #jetlag

Dinsdag 13 juni
Onze eerste echt dag op Bonaire, we sliepen tot 7 uur en hebben toen lekker buiten op de veranda ontbeten. Eind van de ochtend zijn we een stukje gaan rijden met de auto die we gehuurd hadden. We zijn langs het pekelmeer gereden waar de zoutpannen zijn, daarna zijn we doorgereden naar de slavenhuisjes en uiteindelijk kwamen we uit bij Sorobon Beach. Hier hebben we de middag lekker in de zon gelegen en af en toe de helder blauwe zee in gegaan. S' avonds zijn we uiteten geweest bij een leuk tentje aan de boulevard.

Woensdag 14 juni
Zijn we naar het Gotomeer gereden en heb ik eindelijk flamingo's gezien. Ik wilde deze vakantie graag schildpadden, flamingo's en ezels zien omdat deze dieren veel gespot worden op Bonaire. Na het Gotomeer zijn we terug gereden richting ons huisje maar onderweg kwamen we langs de Indiaanse rotstekeningen (Indian inscriptions). S'middags zijn we nog gaan snorkelen bij Pink Beach en hebben we mooie en veel vissen gezien. S'avonds kookte we zelf en hebben we na het eten nog een film gekeken.

Donderdag 15 juni
Donderdag ochtend hebben we boodschappen gedaan en hebben we wat leuke uitjes geboekt om te gaan doen. We zijn rond de middag weer naar Sorobon beach gereden en hebben daar eerst heel lekker zitten lunchen. De rest van de middag hebben we lekker aan het strand gelegen en zijn we voordat we naar huis gingen bij Wayaka beach gaan snorkelen. S' avonds keken we weer een film!

Vrijdag 16 juni
Vrijdag waren we al vroeg op want om half 9 hadden we een afspraak bij Dive Friends Bonaire om een cursus scuba diven te gaan doen. We kregen als eerst een uitleg met een filmpje en mochten daarna onze duik outfit aantrekken. 30 kilo zwaarder en uiteindelijk mocht ik het water in strompelen (.. letterlijk strompelen). Na het doen van een aantal oefeningen mochten we echt gaan duiken. Weer zagen we mooie vissen en we zwommen zelfs onder boten door, zo diep zaten we! S' middags hebben we aan het zwembad gelegen. We hebben die avond nog een stukje langs de boulevard gelopen en zijn daarna lekker uiteten geweest.

Zaterdag 17 juni
Zaterdag hebben we een lekker dagje thuis gedaan. Ik was nogal verbrand (oops beetje eigenwijs) dus heb ik niet al te veel in de zon gelegen. Ik heb films gekeken op de laptop en heb af en toe een duik genomen in het zwembad! Eind van de middag zijn we toch nog even gaan snorkelen bij Wayaka beach. S' avonds kookte we weer en hebben we na het eten een ijsje gehaald.

Zondag 18 juni
We begonnen de dag wat later want sliepen allebei heerlijk uit. Om half 12 had ik een afspraak bij Jibe city want ik kreeg een les windsurfen. Een uurtje met begeleiding en een uurtje zelfstandig. Het was zo gaaf om eens te doen en heb er weer een mooie ervaring bij. Na het surfen hebben we op het terras gezeten bij Jibe city en daarna nog even lekker in de zon gelegen. S' avonds hebben we KFC gehaald en die hebben we thuis lekker opgegeten tijdens het kijken van een film.

Maandag 19 juni
We sliepen weer lekker uit en hebben na het ontbijt ons meteen klaargemaakt. We hadden het plan om eens te gaan snorkelen bij Klein bonaire. Dit is een klein eilandje wat bij Bonaire hoort en waar je met een watertaxi heen kan. Op het eiland is van alles te zien, dieren boven en onder water, mooie stranden, een mooi uitzicht en een mooi snorkelgebied. Vanaf de buitenkant van de baai kon je met de stroming mee langs het koraal snorkelen en ik heb echt prachtige dingen gezien waaronder een schildpad. Na ons tripje hebben we nog even thuis in het zonnetje gelegen en hebben we zelf gekookt. S' avonds haalde we nog een lekker ijsje!

Dinsdag 20 juni
Er was deze week al aangekondigd dat er een orkaan richting Bonaire zou komen. Gedurende de week werd deze omgezet tot een tropische storm waar we dinsdag nogal last van hadden. S' ochtends regende en waaide het heel hard. We zijn s' middags weer naar JibeCity gegaan om lekker aan het strand te liggen en te luchen. S' avonds zijn we uiteten geweest bij Cuba, de terugweg waaide het alleen heel hard. Die avond ben ik vroeg gaan slapen alleen ik werd wakker omdat de stroom op het hele eiland uitgevallen was. Het was bloedheet en pikke donker!

Woensdag 21 juni
Na een warme nacht hebben we uitgeslapen en op ons gemak ontbeten. We wilde die dag het natuurpark Slagbaai bezoeken alleen vanwege het weer van die nacht was het gesloten. Dus we hebben een rondje rond het eiland gereden! S' middags hebben we gewoon lekker aan het zwembad gelegen. S' avonds bestelde we pizza en keken we een filmpje.

Donderdag 22 juni
Helaas ons laatste dagje alweer. We maakte ons s' ochtends rustig aan klaar en pakte onze koffers in. Onverwachts kregen we te horen dat wij tot vertrek in ons huisje mochten blijven. Heel fijn want zo konden we de middag nog lekker aan het zwembad liggen! Om 4 uur waren we op het vliegveld en om half 6 vlogen we weer richting Nederland.

Inmiddels ben ik na een zware vlucht met veel turbulentie en een asociaal koppel achter mij weer thuis. Ik ben een beetje ziek geweest van de reis en had last van een kleine jetlag maar inmiddels voel ik me alweer beter. Ik heb een super leuke tijd gehad en mooie ervaringen op gedaan in Bonaire.

Vanaf vandaag elke maandag, woensdag, vrijdag en zondag weer een blogpost.
Liefs, Lieke

Volg mij op: Bloglovin'  |  Instagram  |  Facebook  |

4 opmerkingen:

1. Welcome back! Volgens mij heb je het heerlijk gehad :) Lekker hoor!

BeantwoordenVerwijderen
  2. Klinkt als een heerlijke vakantie! Vind die foto van het windsurfen nog steeds heel tof :)

3. Ziet eruit als een heerlijke vakantie. Tof dat je bent gaan surfen! Bonaire lijkt mij een super eiland.

4. Beetje laat, maar wat heerlijk!

BeantwoordenVerwijderen

© 2016 Lifestylelieke.nl. Mogelijk gemaakt door Blogger.